detsember 18, 2012

Vahel on põhjust kiita

Seda ei juhtu küll tihti, kuid käesoleval nädalal teeksin pika pai Lux Ekspressi klienditeenindajatele.

Nimelt komistasin hiljuti nende üliheale talvekampaaniale. Olin nagunii mõelnud bussireisi broneerimisele - sellest pidi saama jõulukingitus emale ning võimalus meile koos aega veeta. Võiks öelda, et see pakkumine jäi ette täpselt õigel ajal ning just seetõttu ostsin Lux Ekspressilt piletid Warsavisse. Saab olema üpris jõhker sõit, kuid loodetavasti tore reis.

Piletite broneerimiseks pidin end läbi närima üsna keerulisest süsteemist, mis oma numbriterohkusega tahtis silme eest kirjuks ajada. Osaliselt ajaski. Mina aga ajasin muudkui näpuga järge ja alustasin ka korra otsast, kuni olin kindel, et kõik on nii, nagu peab. Maksin ka raha ära ning sain terve portsu e-maile koos piletikoopiatega oma postkasti. Kõik tundus väga hea ning soovitasin ka paljudele teistele seda kampaaniat.

Nüüd aga, ligi kaks nädalat hiljem, avastas ka mu ema oma inboxist need piletid, mida tema eest varjata olin püüdnud ja hakkas mulle küsimusi esitama, et kas me sõidamegi ainult edasi-tagasi või kuidas nii ruttu käidud saame. Olin kindel, et ta vaatas lihtsalt mõnda kuupäeva valesti, sest mina olin neljapäevase reisi koostanud, mis jätaks kaks päeva ka meie mõlema jaoks täiesti uue linnaga tutvumiseks. Aga mu mailil oli ju 10 erinevat piletit, mis kajastasid nii meie jaoks olulisi aegu kui ka näiteks ebaolulisi bussi algpunktist väljumise aegu. Ei olnud just raske segadusse sattuda.

Siiski võtsin uuesti lahti mailil olevad piletid ning alles hakkas paanika tekkima. Oligi viga! Kuidas sündis - ei saagi vist teada. Ema muudkui pommitas küsimustega, millele olin tegelikult juba vastanud ja ajas mind rohkem närvi. Olin kohe ka bussifirmasse helistanud, kuid saanud ühelt kerge keeletõrkega teenindajalt täiesti ükskõikse vastuse, mille kohaselt oli see kõik vaid minu mure ning minu kanda.

Lugesin aina rohkem peenes kirjas olevat juttu ning aina tõsinesin. Olin lootust kaotamas, sest kampaania oli just lõppenud ning piletitevahetus ähvardas kasvatada reisi hinna kahekordseks, samas ei oleks ka reisi tühitamisel vist täisraha tagasi saanud. Siiski tundus mulle, et süsteem, mis laseb broneerida round trip'i, millega ei jõua füüsiliselt kohale enne, kui peaks juba tagasiteele asuma, ei ole ka päris normaalne ning võikime vastutust jama eest vähemalt jagada. Eriti, kuna andsin endast parima, et teha korralik bronn, mitte ei klõpsinud nuppe üle jala ja samuti, kuna ma ei ole enam algaja reisija ning olen saanud hakkama hoopis keerulisemate broneerimissüsteemidega, siis tundus totter alla jääda mingile bussifirma süsteemile.

Niisiis kirjutasin Lux Eksspressile pika kirja oma mure kohta, olles valmis võitlema oma õiguste eest, ükskõik sii, palju neid mulle jäetakse. Tarbijakaitsesse ei usu ma ka enam pärast suviseid pettumusi, nii et väga midagi ei lootnud.

Jõudsin veel paarile kolleegile rääkida oma totrast situatsioonist, kui ema helistas, elevil häälel. Nimelt olid tema mailboxi potsatanud uued õigete kuupäevadega piletid. Tundus veidi uskumatu, kuid meile tuldigi ilma igasuguse draamata vastu. Oli ju tegu nii totra juhtumiga, kust mõlemal poolel oleks üht-teist õppida ja samas ei olnud neil arvatavati midagi sellest vastutulekut kaotada - pigem võita, sest nüüd kindlasti reisin nendega ka tulevikus ning võin ära unustada kõik senised seiklused elle ettevõttega. Inimlik suhtumine määrab ju nii palju.

Niisiis, suur-suur aitäh ja kui seda siin loeb keegi, kes on just kahevahel, millise reisipakkuja teenuseid kasutada, siis mina annan küll oma hääle Luxile ja seda vähemalt ühe väga vastutuleliku teenindaja omamise tõttu.

Samuti, kui keegi veel tunneb, et talle tehakse liiga, siis ärgu andku kohe alla. Ka mitte esimese eitava vastuse saamise järel. Sest järgmine vastus võib olla "jah".

Kommentaare ei ole: