august 03, 2020

Kirjad Kahele Triibule 43

Oh Triibu, me Triibu!

Sa oled üks vapustav laps. Jah, kindlasti iga vanem arvab nii oma võsukese kohta, aga sina võlud ikka erilises tempos inimesi.

Sa said juulis pooleteistaastaseks ja oled juba igati asjalik. Selle viimase kuuga oled sa vähemalt kahekordistanud oma sõnavara. Enamik uutest sõnadest pole küll veel päris sellise kõlaga nagu me oleme harjunud neid kirjapildis nägema, aga nad on selgelt oma tähendusega sõnad. Näiteks (t)uust=juust, titta=rootsi keeles vaata, piim, pi'a=pitsa, ki'a=kingad, si(m)=silm, kõv=kõrv, te'e=tere, suu, tuttu, tiss, tuu=kutsu, kiisu, buss. See viimane on su ainus selline mitmeotstarbeline sõna ja kõib pea kõige kohta, mida sa meie Eesti kodu rõdult nägid. Viimastel päevadel kordad sa enim titta't, kutsudes kõiki kõike vaatama ja oled üliviisakas, pöördudes ka minu poole iga kord taas nähes terega. See on hästi armas tegelikult. Igatahes on nii põnev saada osa sinu keele arengust. Nüüd tuleb sul juba paremini välja sõnade järele ütlemine. Täna proovisid sa muudkui kikerikii öelda. Eile korrutasid minu järel libe. Issi õpib ka sinu käest eesti keelt.

Eelmisel nädalal, 29. juulil käisid sa esimes korda juuksuris. Nüüd on sul ka suure poisi soeng ja enam pole lokke kuklas, aga ju tulevad uued. Sa olid just enne seda teinud pika uinaku, näinud veoautosid suurel ristmikul ja juuksurionu lähenes sulle oskuslikult nagu loomaarst - külje alla ujudes. Sa vaatasid huviga, mis toimub, kolisid vahepeal issi sülest minu sülle, olid veidi tissi otsas ja viie minutiga oligi kõik läbi. Õnneks ilma igasuguse draamata.

Täna oli veel üks esimene. Nimelt sa panid esimest korda ise terve beebipusle kokku. Eestis hakkasid sa vahel kokku saama kahte tükki omavahel või panid mõne tüki õigesse pesasse, aga täna oli esimene kord, kui sa selgelt leidsid kohe üles iga tüki õige koha ning enamasti said need ka ilusasti paika. Mul tahtis kohe pisar silma tulla. Nii uhke olin su üle. Minu suur ja tubli poja!

Nädalavahetusel õnnestus sul teist korda kohtuda ka oma kaks nädalat vanema sugulasega ja see oli täitsa hämmastav, kui sarnased te iseloomult olete. Mõlemad julged ja päikeselised; huvitatud täpselt samadest mäguasjadest. Mõlemad siiani tissifännid. Mõlemad kaisukad. Äkki siis paistavadki ühised geenid välja!?

Igatahes palun vabandust selle kõigest ja mitte millestki postituse eest! Ma lihtsalt tahtsin kiiresti mõned mälestused ja emotsioonid salvestada, aga nende kogemine oli muidugi parem.

Ma armastan sind väga väga väga väga!
Emme

Kommentaare ei ole: