november 21, 2009

Absoluutsetest lollustest ja karmidest kasvatusmeetoditest

Mõni aeg tagasi KM shokeeris mind, olles minu peale vihane ja sülitades keset Foorumi keskust nagu vaalaskala vee välja. Kuna meil oli ka eelnev kokkulepe, et ta saab shokolaadi ainult siis, kui on mõistlik laps, otsustasin talle üks kord näidata, et tegudel on tagajärjed. Viskasin demonstratiivselt tema vee ja ka shokolaadi prügikasti. Ja küll ta oli kuri. Ja shokeeritud. Tahtis järgi minna shokolaadile. Aga õnneks ei ulatunud, sest viskasin ühte neist postiprügikastidest, kuhu prükkaridki hästi ligi ei pääse. Aga see mõjus. Laps hakaks mõistlikuks ja kontrollis iga natukese aja tagant ega ma enam kuri ei ole. Ja hakkas shokolaadiostul prügikastidest rääkima. Oligi kohe mitu päeva superlaps. Selle asemel, et kurjaks saades mind lüüa, tuli ja kallistas ning samas ütles ilusti välja, et sai kurjaks. Mis on hea. Sest ta väljendab enda tundeid sõnadega. Teistele arusaadavalt. Aga üleeile keeras jälle ära. Ajas ATV segi mootorrattaga ja kui see mürisedes sõitma hakkas, siis KM tõmbas end käest lahti ja kukkus tõmblema. Aktsioon lõpeps sellega, et noormees sülitas endale pihku - kindasse. Sai muidugi kohe aru ka, et see oli rumal ja muudkui küsis ettevaatlikult, kas ma olen kuri. Ütlesin, et ei ole, aga et ei taha ka tema tatise kindaga käest kinni hoida. Lõpuks ta taipas ja läks minust teisele poole. Pakkus puhast kätt. Aga päris hästi ikka aru ei saanud.

Selle postitusega ei tulegi välja mingit tarka pointi, sest keelatu kordus taas, aga ma tahan seda säilitada tulevaseks analüüsiks. Ja nüüd ta sõidab jälle pikaks ajaks ära. Nüüd, kui me just hakkasime jälle läbi saama ja ma nägin tohutuid arenguhüppeid pealt. Nuuks!

Kommentaare ei ole: