detsember 30, 2010

Sel aastal on rohkem ringe peal kui vahel kymnel

Tunnen, et pean ka seekord aasta l6pus kokkuv6tteid tegema. Lihtsalt yle mitme aja oli j2lle selline aasta, mida veel kaua meenutada. Nii palju inimesi. Nii palju armastust ja draamat. Mitte, et k6ik need uudsed oleksid, aga osaliselt ju siiski on ka.

Istusin praegu rekordiliselt kaua enda kohta Facebookis ja vaatasin ja imestasin, kui paljudel mu vanadel tuttavatel on juba pered ja lapsed ja abikaasa perekonnanimi. Veider. Kohati tundub nagu v6idujooks k2ib juba ja teistel on edumaa, aga ma pole veel yldse kindel, millises suunas jooksma hakkan. Kodu ja pere on ju v2ga t2htsad, aga kas ka nyyd ja praegu? Ehk annab selle asjaga veel veidi oodata.

Ja need, kes pole paljunenud, on jagunenud hoopiski. Ka sellised paarid, kellest poleks seda yldse oodata osanud. On olnud valu ja haiguseid, isegi yks surm.

On olnud suhteid, alguseid ja l6ppe, naeru ja pisaraid, lugematus koguses kaisus veedetud tunde, kellegi enda k6rvale igatsemise tunde ning kimbatusetunde, kus ei tea, keda v6i mida tahta.

On tulnud uusi t2htsaid inimesi ja lahkunud vanu. On saanud paremini selgeks, kes on kes. On tulnud 6ppida asju ymber hindama. On saanud kahelda kahjuks ka iseendas, olla rahulolematu ning enesekriitiline.

On saanud h6ljuda pilvedel ning l8mitada poris. On saadud kogeda uusi asju, panna tallele m2lestusi t6elistest elamustest, teha uskumatuna tunduvaid tegusid, taasavastada last endas ning kasvada suureks samaaegselt, 6ppida olema paindlik ning j2releandmatu teistes olukordades.

Ma ei ole kindel, kui palju ma ise muutunud olen. Eks teie olete 6igemad ja paremad selle hindamiseks. Nii palju muutusi, k2rtsu, myrtsu, iseseisvumist ja abi kysima 6ppimist peab ju mingi j2lje j2tma.

Tahan teile k6igile vaid 8elda, et kallid olete mulle ja kuigi vahel v6ib selline mulje ehk j22da, ei ole ma teid ka siin maailma teises otsas unustanud ning olen v2ga t2nulik k6igile, kes l2bi k6ige paksu ja vedela, r66mude ning murede minu jaoks olemas olnud on. Yritan k6igest v2est teile sama hea s6ber olla. Ja tahan vabandust paluda k6igi ees, kellele haiget teinud olen sel aastal. Tahtlikult v6i tahtmata.

Ei taha klisheelikult erilisi uusaastalubadusi jagada. Kui siis vaid seda, et yritangi ise olla parem s6ber; anda rohkem ja oodata v2hem, olla olemas.

Head vana aasta l6ppu! Varsti kohtume j2lle!

Kommentaare ei ole: