märts 18, 2021

Kirjad Kahele Triibule 62

Mu kallis,

Vahel tundud sa juba nii suur. Teinekord jälle aga täitsa pisike.

Sa oled jõhker autode fänn. Eriline lemmik on hetkel sopbilauto - sinu versioon prügiautost. Samuti räägid sa onu tuleautost. Kes mõistatab ära, kes see on? Sa jätad kõik teised tegevused pooleli, et mõni auto ära oodata ja hüüad valjult, mis värvi nad on, kui mõnda näed.

Küsisin sel nädalal ka lasteaias, et kuidas te seal magate, sest nad pea alati kiidavad sind selles osas samas, kui me kodus peame rohkem vaeva nägema, aga sa pidid lihtsalt aktsepteerima uneaega ja vahel, kui varem ärkad, siis te pidite su parima sõbrannaga vaikselt seal magamistoas mängima ilma välja tulemata. Kodus on ka veidi lihtsamaks läinud ja sa oled taas nõus meie mõlemaga magama minema. Tänagi ütlesid sa issile lihtsalt tsau ja jalutasid ise magamistuppa.

Samas ma lihtsalt ei jaksa sinuga sõdida pidevalt hambapesu ja riidesse panemise teemadel. Ma tean, et ma ei tohiks sind ära osta, aga see läheb nii palju lihtsamalt, kui sa tead, et sa saad lõpuks küpsise vms.

Sa räägid nii palju. Samas aru saavad sinust vist vähesed või siis piiratud koguses. Meie su issiga üldiselt teame, mida sa kuidas ja mis keeles ütled. Täna nt nõudsid sa iia laua. Ma tean, et sa tahtsid mängida laua taga oma uue kineetilise liivaga. Ja see on juba suur saavutus, et sa hakkad aru saama, et liivaga ei tohi mööda elamist ringi joosta, sest muidu on see varsti igal pool ja samas otsas.

Olen sulle viimasel ajal taas mõningaid arendavaid mänguasju ja raamatuid ning kunstitarbeid kokku ostnud. Esiteks tundus, et on aeg ja teiseks tahan ka kindel olla, et sul on midagi huvitavat ja uut teha siis, kui me issiga peaksime pikemalt beebiga haiglas olema. Tema tulekuni ei ole enam palju aega jäänud.

Sa oled hästi tugev. Sinu jaoks pole mingi probleem raskeid rattaid lasteaias kuhugi lohistada või nt suuremaid lapsi oma pisikese rattaga rammida. Jah, sa oled paras pätu ning jumaldad rattaid, mida sa nüüd ka motikateks kutsuma oled hakanud.

Teiseks armastad sa iseendast videote vaatamist. Täna nägin ma päris palju krokodillipisaraid, kui sa parasjagu seda teha ei saanud. Samas pika jonni peale, mille vastu miski ei näi aitavat, võib järsku mõni pisiasi aidata. Justkui keegi vajutaks sinu mingit lülitit ja meie rõõmupall on tagasi. Nt tänase jonnituuri lõpetas see, et nuuskasin su nina vetsupaberisse ja siis sa said selle vetsupotti visata.

Vetsust rääkides, sa oled nüüd 4-5 korda viimase nädala jooksul või nii päriselt potti pissinud ja sa tihti isegi ütled enne, et piss tuleb. Jah, tihti ongi nii, et ta juba tulebki või tuli juba, aga üle mitmete-mitmete kuude märkame lõpuks ka taas midagi potis. Nokial tihemini kui sul, aga meil on hea meel, et meie nüüdseks juba päris suur potikollektsioon kasutust leiab. Alternatiivid on ju hullemad. Eriti Nokia puhul, kes nt hiljuti pissis su klotsiämbri suurte aukudega kaanele. Imekombel aga piss ei voolanudki sealt alla papist ämbisse ja puidust klotsidele.

Sa tahad olla suur. Istuda köögilaua taga suurtel toolidel. Mis siis, et sa siis ei näe hästi, mis su söögikausis on või palju alles on. Sa tahad ise otsustada, mis riided selga panna või üldse mitte panna. Sa õppisid ühe näitamiskorra järel mu telefonist fotosid leidma ning oskad videotel play ja pausi nuppe vajutada ning häält peale-maha reguleerida. Muidugi ma pean sind jälgima, sest sa suudad vahel vaid kahe klõpsuga ka midagi ära kustutada või kellelegi saata. 

Samal ajal oled sa hetkel kohutavalt omandihimuline mu rindade suhtes. Kui sa saaksid, siis me oleksime kogu aeg nii otseühenduses, minu tiss sinu pihus. Kui ma julgen protesteerida, protesteerid sina kõvemini, nii et ma püüan vaikselt-vaikselt aega hoolikalt valides seda vältida.

Sul on suur põrandapusle ja sa saad aru väga väikeste detailide põhjal, mis on iga tüki peal. Samas seda sa veel ei taipa, et kui kahe tüki peal on kassi osad, siis võiks proovida neid niimoodi kokku panna, et need kassiosad kohtuksid. Ikka proovid igat pidi. Vahel veab. Vahel mitte. Ja vahel annad sa alla ning teatad, et emme peab hoopis need kokku panema.

Igatahes, roki edasi! Me püüame sinu tempos püsida.


Armastusega,

Emme

Kommentaare ei ole: