juuni 19, 2009

Laseme ühed petturid põhja!?

Olete käpad! Ma olen praegu nii kuri, et võiksin kõigi peale karjuda. Kõrvust tuleb otseloomulikult tossu ka välja. Kas teile on funmobile tuttav nimi? Mina olin kuskil küll kuulnud, aga kuna mind üldse ei huvita igasugused mobiiliteenused, siis pole ka sellele väga tähelepanu pööranud. Täna aga suutsid nad mind niimoodi välja vihastada, et ma pöördun kohe tarbijakaitsesse, kui nende telefon enam kinnist tooni ei anna.

Kujutage ette olukorda, kus näete intenetis eestikeelset reklaami üht IQ-testi teha. Mõtlete, et ok. Äkki on lõbus ja klikite lingile. Vastate mõningatele küsimustele, mis hindavad pigem teie faktiteadmisi kui üleüldist intellektuaalset võimekust ja siis ongi valmis. Nüüd palutakse teil määrata, millist telefonioperaatorit kasutate ja sisestada oma telefoninumber. Päris täpselt aru ei saa, milleks, aga ei näe selles ka mingit kahju. Eestikeelne leht tundub ju ka turvaline. Tegelikult sel hetkel sa veel ei tea, et ajad asju mingisuguse funmobile'iga. Siis saadetakse sulle sõnum mingi numbrikombinatsiooniga, mis tuleb sisestada ühte lahtrisse sinu arvutiekraanil, mille järel saad teada, et oled päris tark ja saabub uus sõnum, et palju õnne! Kuulud nüüd meie mingisse klubisse, mis läheb sulle igal nädalal maksma 38eeki. Nice eks. Sinnamaani ei olnud keegi rääkinud sõnagi sellest, et hakkad kellegagi mingit püsilepingut sõlmima või et selle eest keegi rahaküsida võiks. Kusjuures ma ei tea siiamaani, kas see test ka mulle midagi maksma läks ja kasutustingimustest, mille lugemise kohta tuli linnuke panna, on küll kirjas palju jama nende kasuks aga ei sõnagi sellest, et nii liitudki või et milelga liitud ja mis miski maksab. Teenusest loobumine on omaette jama, mille maksumusest samuti keegi ei räägi, aga ma juba oletan, et see läheb mulle midagi maksma. Palju arvatavasti. Ma väga loodan, et saan neist lahti. Alati pole see nii lihtne, nagu ma kuulen, aga lootus sureb viimasena. Igaljuhul soojalt soovitan funmobile'i boikoteerida.

Yours truly

5 kommentaari:

Unknown ütles ...

Tegelikult on nüüdsel ajal asi täitsa OK sest kasutustingimustes, millega sa nõustusid, on kirjas, et tegu on perioodilise vms teenusega.

Mõnda aega tagasi polnud lehel selle kohta mitte sõnakestki. Kui avastasin, et olin sinna registreerunud, siis aitas ühest kurjast e-mailist ja ma olin sentigi maksmata sellest jamast lahti.

Tegelikult on nüüd asi täitsa OK sest kasutustingimustes, millega sa nõustusid, on kirjas, et tegu on perioodilise vms teenusega.

Mõnda aega tagasi polnud lehel selle kohta mitte sõnakestki. Kui avastasin, et olin sinna registreerunud, siis aitas ühest kurjast e-mailist ja ma olin sentigi maksmata sellest jamast lahti.

http://toompark.pri.ee/aarne/rapane-m-ari/

Mia ütles ...

Oleme ausad. Ega ma seda kasutusjuhendit kohe ei lugenud. Kõik meenutas nii kohutavalt oma olemuselt facebook'i selle igati sõbralike testidega, et ainus valik, mida nägin ja valisin - võimalda võrrelda oma tulemusi teistega - viiski mu juba peaaegu pidurdamatule rajale. Aga võib-olla oligi kasulik tagant järele kasutusjuhendit lugeda. Kas ma eksin või kasutusjuhend ja leping siiski ei ole sama väärtusega asjad? Ja kas mingisugusest linnukesega lausest hoolimata ei peaks ikkagi esialgu teatama, kes teenust pakub, millisest teenusest käib jutt ja milliseid kulusid see endaga kaasa toob. Ka kasutusjuhend ei andnud mulle neid vastuseid. Või noh... need leidis tekstist hästi otsides, kui juba oli sõnum saabunud ja teadsin, mida otsida. Nt tühistamise hinda ei leidnudki. Aga see-eest palju halli ala. Kurjaks ajaski see, et enda teada ma ei ole enam tõeline netiblond, aga ei pannud tähele ka ühtki pisikeses fondis hoiatust. Ja raha oli ka juba arvelt läinud.

See selleks. Mõni tund peale supporti maili saatmist sain vastuse, et teenus tühistatud ja kohe uue sõnumi, mis pakkus seksikaid naiste pilte. Khm Khm. Loodetavasti siiski on nüüd kõik. Kahju, et meie riik oma kodanikke selliste ettevõtmiste eest kaitsta ei suuda, kuigi kõik teavad, et tegu ongi inimeste petmisega.

rapuntsel ütles ...

haah. minuga juhtus täpselt sama asi. lootsin lihtsalt vastust saada sõnumiga. aga võta näpust. ja palju nad raha tahtsid üldse selle värgenduse eest? ja lõpuks.. tegelikult mina ei saanudki selle testi vastust????? tobe värk tõesti.

Unknown ütles ...

Tuttav teema. Kusjuures ma sain täna oma telefoni arve kätte ja seal oligi mingi lisateenuse kasutamine kirjas ja 2 x 19.- oli mul läinud.. ise ei mäletanudki eriti nagu mille eest see veel olla võiks. Nüüd hakkasingi uurima millega see Funmobile seotud on. Kui neid postitusi lugesin, siis tuli meelde, et ma ka kunagi sellise jama otsa sattunud. VÄGA NÕME ASI!

Mia ütles ...

Tere!
Abi sain FunMobile'i enda kodulehelt. Sealt kusagilt leidsin kontakt e-maili aadressi, kuhu jätsin teate, et palun minuga "leping" lõpetada ja juba samal päeval sain sõnumi, et kõik tühistatud Aga see raha, mis sult juba võeti... selle võid ära unustada.

Edu nendega!
Mia