detsember 03, 2009

Teenindusest ka väljaspool märtsikuud

Kõigepealt, heast.
Avastasin eelmisel nädalal ühe väga hea kingituste poe - Kingituste Kiirabi, mis asub Eks Kaubamajas ja pakub lisaks erilistele ja originaalsetele kingitustele ka eeskujulikku teenindust. Müüja suhtles minuga sõbralikult, pakkus välja erinevaid lahendusi. Samas ei olnud pealetungiv ega käitunud ka nagu tõeline kasumit taga ajav kapitalist. Ta võttis aega minu küsimustele vastamiseks ja mõtles kaasa. Ta tegi endast parima, et mina kui klient rahule jääksin. Tegin üsna mitu ostu korraliku summa eest ja ilma, et selleks otsest vajadust oleks olnud, ütles ta omaalgatuslikult, et teeb mu nende püsikliendiks, sest nii võidan ma rahaliselt. Ja tegigi. Ning see ei olnud mingi tülikas protsess. Vaid väga meeldiv üllatus. Ja see müüja kutsus mind ka nende töötubadesse ning ei unustanud naeratada. Suure osa teisi klienditeenindajaid võiks tema juurde koolitusele saata.

Ja nüüd pigem halvast. Lõplikku järeldust veel ei tee.
Jutt käib siis online-pärlipoest nimega Helmehaldjas. Mul on nendega väga erinevad kogemused. Kõigepealt käisin nende töötoas, mis oli väga tore. Õpetaja oli tore ja ka kõik teised töötajad meeldivad. Siis otsustasin neilt ka endale materjali tellida, mis käis mõnusalt kiiresti - kolme päeva pärast võisin asjadele järgi minna. Aga siis võttis mind vastu mingi kaktuseiseloomuga tädi, kes alguses mu pakki üles ei suutnud leida ja siis lausus väga umbusklikult, et kas ma ikka olen kindel, et see üldse valmis olema peaks? Ei, ma lähen alati huupi kohale, eks. Ja ta ei lasknud mul ka kohapealt lisa osta. Huvitav, et mõni firma siiani ei ole rahast huvitatud.

Edasi oligi ainult nõme suhtumine. Järgmist tellimust ootasin pea kolm nädalat. Aga mis siis, kui mul oleks olnud kiire selle asjaga? Juba hakkaski kiireks minema. Ja kui ma teaksin mõnda paremat pärliedasimüüjat Eestis, siis ei olekski vaevunud enam oma pakile järgmi minema ega ka neile teatama. Sest nad olid selle täiesti ära teeninud. Esiteks, kolme nädalaga jõuab maja püsti panna. Nemad ei suutnud kotti pärleid komplekteerida. Samas eelmine kord oli ju superkiire. Ja postitusaega ei lisandunud, sest tahtsin ise järgi minna. St et kogu nende töö oli vaid olemasolevad materjalid kokku panna. Nad ei lase tellidagi hetkel laos mitte olevaid asju. Kuna ma teadsin, et nad kolivad, siis eeldasin, et kulub veidi enam aega. Aga nad olid kodulehele riputanud eraldi teate, et paari päevaga taastub tavapärane rütm. Miks anda katteta lubadusi? Nimelt kolimisega nad ka lõpuks oma hilinemist põhjendasid.

Ma ei ole väga vastik klient, vähemalt enda meelest, ja mulle ei meeldi inimestega tüli kiskuda, aga ma jõudsin neile kaks infopäringut saata. Mõlema puhul tuli automaatvastus, et saan vastuse oma küsimustele esimesel võimalusel. Mida pole siiani juhtunud. Esimesest kirjast on möödas umbes kuu, teisest veidi vähem. Kas nad ei loegi oma kirju või? Ja kas siis on nii raske saata teade, et kolimisega seoses on jätkuvalt viivitused ja vabandada? Urisesin ikka kohe päris palju. Ja rohkem nendega mingit tegemist teha ei kavatse. Ka nende ülikvaliteetsed pärlid ei ole seda väärt.

Kommentaare ei ole: