detsember 21, 2008

Planeeritud piinlikkushetked

Kas teate neid poode, kus kassa ja müüjad on alati vahetult enne väljapääsu? Neid on palju. Minu meelest on see lahendus hea, sest müüjatel on hea jälgida, et keegi mõne asjaga lihtsalt ära ei jalutaks ja samas kassa on ka poereisi loomulik lõpp.

Aga vahel on see väga vastik. Näiteks üks päev käisin suhteliselt uues kaubanduskompleksis elektroonikapoes ja seal oli just nii. Ja mul oli nii vastik tunne, sest see oli ainus koht, kus müüjaid oli. Ma tegin poetiiru ära ja ei leidnud sobivat veekeetjat endale. Teadsin, et selles kompleksis on ka teisi elektroonikapoode ja tahtsin veel ringi vaadata, aga lahkumine sealt poest oli mulle väga ebamugav. Ei tea, kas see on kliendile meelega nii raskeks tehtud või mitte, aga kuidas sa väljud poest otse müüjate nina all, midagi ostmata!? Nemad veel vaatavad sulle kutsikasilmadega otsa. Sa pead ju vähemalt "tere" ütlema, aga kas siis kohe järgi ütled "head aega" või? Kas põhjendad ka oma nende jaoks kasutut käiku või jalutad lihtsalt mööda? Või väldid üldse müüjate pilke?

Mina olin nii kimbatuses, et hakkasin täiega pudistama. Tere jne ja siis lambist, et ma tahan veekeetjat osta ja lähen vaatan kõrvale poodi ka. See kõlas siis veel halvemini. Ja kõik. Rohkem ei ühtegi sõna. Need kiiruga öeldud fraasid võisid väga imelikuna kõlada. Aga ma tõesti ei osanud paremini käituda. Väga tobe olukord. Samuti nagu see, kui üliagarad müüjad sulle abi peale suruvad ju isiklikku ruumi trügivad või see, kui mõnikord turva sind ja mind poes jälitab. Teiega pole seda juhtunud? Minuga küll on.

Küsingi, et kas oleks võimalik kliendi olemist veidi mugavamaks teha enda oma ebamugavamaks tegemata? Suurtes toidupoodides mind ju kassad ei häiri. Eriti. Ka siis, kui lahkun oste sooritamata.

Kommentaare ei ole: