Reageerin üle? Vaevalt. Kuulsin hommikul Terevisioonist, et haridusministril on tulnud mingi rumal mõte, mis kavatsetakse seaduseks vormistada. Ma olin veel väga unine, aga meelde jäi, et edaspidi ei jagata lapsi lasteaiarühmadesse vanuse kaupa ja ka ei liiguta ühest rühmast teise. Väga loodan, et see on mõeldud lihtsalt kui soovitus ja võimalus, mitte kohustus. Sest see oleks nõme. Ja ma imestan, et nii nõme mõte saab üldse tulla haridusvaldkonna inimestel.
No olgu. Võiks kuidagi kasutada ära lasteaedade üksikud vabad kohad ja täita need soovijatega ilma rangeid reegleid järgimata. Aga kui tahetakse säilitada siiski ka mingi hariduslik aspekt, mitte muuta lasteaedu karjatamisasutusteks, siis mõelgu kohe heaga ümber.
Isegi lastevõõrad inimesed peaksid aru saama, et kaheaastane ja koolieelik on oma arengult väga erinevas kohas. Ei ole ju mõtet inglise keelt ja lahutamist õpetada pisitibudele, kes veel rääkidagi ei oska. See võib-olla kiirendaks nende arengut, aga samas võib liigne surve ka arengu üldse peatada. Samas kuueaastane, kes peab päevast päeva kordama värve ja lihtsaid sõnu, sureb igavusse ning tema potentsiaal jääb rakendamata.
Rühmade vahetamisest nii palju, et mulle ka ei meeldiks, kui minu lapsel oleksid igal aastal uued õpetajad, uued rühmaruumid ja täiesti võõrad rühmakaaslased. Selles mõttes tõesti ei peaks rühmi vahetama, aga teatud stabiilsuse tagamisel on täiesti mõeldav ja isegi soositav kerge liikumine. Meie lasteaias näiteks liigutakse üldjuhul edasi koos oma õpetajatega, aga kohati vahetuvad ruumid. Meie pisikesed küll lähevad edasi täiesti uude keskkonda, kuhu õnneks tuleb kaasa ka hulk vanu rühmakaaslasi. See on aga paratamatus, sest meie kui sõimekate õpetajad jääme ka veel sügiseks mitte lasteaiaküpseks saajaid edasi õpetama.
Niisiis... kes on minuga nõus, et suvalise eralastehoiu põhimõttel laste liitrühmadeks jagamine on kole rumal mõte?
No olgu. Võiks kuidagi kasutada ära lasteaedade üksikud vabad kohad ja täita need soovijatega ilma rangeid reegleid järgimata. Aga kui tahetakse säilitada siiski ka mingi hariduslik aspekt, mitte muuta lasteaedu karjatamisasutusteks, siis mõelgu kohe heaga ümber.
Isegi lastevõõrad inimesed peaksid aru saama, et kaheaastane ja koolieelik on oma arengult väga erinevas kohas. Ei ole ju mõtet inglise keelt ja lahutamist õpetada pisitibudele, kes veel rääkidagi ei oska. See võib-olla kiirendaks nende arengut, aga samas võib liigne surve ka arengu üldse peatada. Samas kuueaastane, kes peab päevast päeva kordama värve ja lihtsaid sõnu, sureb igavusse ning tema potentsiaal jääb rakendamata.
Rühmade vahetamisest nii palju, et mulle ka ei meeldiks, kui minu lapsel oleksid igal aastal uued õpetajad, uued rühmaruumid ja täiesti võõrad rühmakaaslased. Selles mõttes tõesti ei peaks rühmi vahetama, aga teatud stabiilsuse tagamisel on täiesti mõeldav ja isegi soositav kerge liikumine. Meie lasteaias näiteks liigutakse üldjuhul edasi koos oma õpetajatega, aga kohati vahetuvad ruumid. Meie pisikesed küll lähevad edasi täiesti uude keskkonda, kuhu õnneks tuleb kaasa ka hulk vanu rühmakaaslasi. See on aga paratamatus, sest meie kui sõimekate õpetajad jääme ka veel sügiseks mitte lasteaiaküpseks saajaid edasi õpetama.
Niisiis... kes on minuga nõus, et suvalise eralastehoiu põhimõttel laste liitrühmadeks jagamine on kole rumal mõte?
2 kommentaari:
Tere Mia!
On Sul mingi meilikontakt, kuhu võiks ühe salajase jutu asjus Sulle kirjutada?:)
Postita kommentaar